08 Kasım, 2010

minik bir motor kazası

bugün motorumla ilk kazamı yaşadım. öyle büyük kocaman bişey değildi ama her metrede yeni şeyler keşfeden ben trafikteki kadınlardan uzak durmam gerektiğini bir kere daha öğrenmiş oldum.

hele hem kadın hem de yaşlıysa..

olay şöyle oldu. bebek'teki işe gitmek için bir ara sokağa dönmem gerekiyor. sinyalimi verdim, iki şeritin arasında bekliyorum. karşı şeritten bir cip geliyor ve duruyor. ben de yol verdi diyerek hafiften kıvrılıyorum. sonra farkettim ki araba gelmeye devam ediyor. aha dedim sıçtık.. ve laaaaaap yandan geçiriyor bana. nasıl olduysa o anda kendimi motordan atıp çizik bile almadan atlattım. ama motor yerde.. çalışmaya da devam ediyor çocuk. :)

sanırım bi 10 saniye falan yerde duran motora baktım. o sırada da kaskımı çıkardım. hemen birileri gelip "motoru kaldıralım mı" dediler. olur dedim, o sırada da teyze arabadan indi. yaşlı bi kadın, 60larında. gözleri faltaşı gibi olmuş. ilk cümlesini söylüyorum:

- pardon sizi görmedim.

eşşek kadar motorum, yolun ortasındayım ve beni görmedin?

teyzem müzik değiştiriyomuş o sırada. böyle panik anlarında çok fena bir soğukkanlılık geliyo bana nasılsa. siz iyi misiniz dedim teyzeye. iyiyim sen nasılsın dedi.. motorun orasına burasına baktık, görünürde birşey yok. etrafa toplananlar da "bmw bu zaten, bişey olmaz." diyerek engin bilgilerini paylaştılar sağolsunlar.

teyzenin cipine baktık, benim fren kısmı tamponunu bir güzel yarmış.. kaskodan halledersin diyerek teyzeyi sakinleştirip gönderdik..

ha bi de giderken "sen de dikkat et kızım bundan sonra" diye nasihatımı eklemeyi de unutmadı.

neyse motor sağlam, ben sağlam. sadece debriyaj kolunda hafif bi eğilme var..

acaba şu memlekette ne zaman belli bir yaştan sonra ehliyet sınavını tekrarlama zorunluluğunu getiricekler çok merak ediyorum. 60 yaşında o teyzenin refleksleri elbette tartışılır. salaklığı yüzünden ben şimdi hastanede ayağım kırık bir şekilde yatıyor olabilirdim. motorun tepesinden kendimi nasıl attığımı hatırlamıyorum bile.

sürücülerin motorlara karşı biraz daha hassas olmaları gerektiğini onlara nasıl öğretiriz onu da bilemiyorum. ne zaman salakça bişey gelse başıma sürücüler hemen "sen motorsun, dikkat etsene biraz!" diye çıkışıyorlar. kafalarında nasıl bir önyargı oluşmuşsa.. ki haksız olduklarını da söyleyemem tabii. etraf tonlarca saygısız, dikkatsiz sürücü var. en az onlar kadar biz de hatalıyız.

neyse bu minik anım da böyleydi sevgili günlük. bir dahaki anıda görüşmek üzere.

1 yorum:

Gürkan Genç dedi ki...

Çağlarım çok geçmiş olsun. ucuz atlatmışın teyze değilde ya bir başkası olsaydı. Daha hızlı ve atak bir genç bir kadın..

Benzerini bende yaşadım üstelik bisikletle. Hooooopp teyzem ben arkasından geçerken geri geri çıktı .

'EHHH çocuğum dikkat etsene' suçluda ben olmuştum


Bu ülkenin bu terbiyeyi almasını istiyorsan. Çocukları bu konuda iyi yetiştirmek lazım. Bizim kuşak ve sonrası için bir şey yapamazsın : )