bu dünya üzerindeki en nefret edilesi mesleklerden bir tanesi sanırım reklam metni yazarlığı. bu işi yapabilmek için birkaç temel özellik yeterli. ağzın laf yapması, az buçuk yaratıcılık, 3-5 kitap okumuş olmak, gündemi takip edebilecek kadar zekaya sahip olmak ve de boku çıkmış, her mevzuyu reklamına alet edebilecek kadar zıvanadan da çıkmış bir beyin. (toplamda yeteri kadar cinayet sebebi)
zamanında ırak savaşını cola turca`ya reklam malzemesi olarak kullanmış (çölde helikopterlerin, tankların arasında ilerleyen bir amerikan askerinin kumların içinden cola turca bulduğu reklam) reklamcı zekasının yeni ürününü de hayranlıkla görmekteyim duvarlarda, gazetelerde. "birasal ısınmaya hayır".
bu konuyu biraya slogan yapacak zekaya ve yaratıcılığa(?) sahip metin yazarlarını gidip gözlerinden öpmek istiyorum. onlara özel bir "gündem takip eden duyarlı domuz" ödülü vermek de istiyorum. yanında da bir bardak bira elbette. ellerimle hem de. böylece dudak ısırtacak derecede başarılı reklam sloganlarını kutlayabilirler. ama sanırım onlar efes değil taps içiyorlardır.. olsun, taps`de olur, ne de olsa küresel ısınma küresel ısınmadır.
çarşı tayfası "hepimiz ozon tabakasıyız" dedi, beni benden alıp günlerce bunun hakkında heyecanla konuşmama sebep oldu. evet "çarşı herşeye duyarlı". tabii ki reklamcılar da. onlar da sanırım akılları sıra hem küresel ısınmaya dikkat çekiyorlar hem de bir taşla iki kuş vurmuş olarak, aradan slogan işini de çıkartıyorlar.
efes'i de tebrik etmek lazım tabii ki böyle bir sloganı kabul ettiği için.
herneyse bu reklamcı milleti her türlü olayı kendine alet etmeye devam edicek biliyoruz bunu, biz fanilere de onların bir sonraki felaketi nasıl kullanıcaklarını merakla beklemek kalıyor sanırım.
efes'i de tebrik etmek lazım tabii ki böyle bir sloganı kabul ettiği için.
herneyse bu reklamcı milleti her türlü olayı kendine alet etmeye devam edicek biliyoruz bunu, biz fanilere de onların bir sonraki felaketi nasıl kullanıcaklarını merakla beklemek kalıyor sanırım.